آموزش آیه (لایسخر قوم من قوم)

هرگز همدیگر را مسخره نکنید.
«خداوند ما را آفریده است، با تمام تفاوت‌هایی که داریم. اگر می‌خواهیم در دنیایی زندگی کنیم که این باور را درک و تحسین می‌کند، کودکان‌مان باید یاد بگیرند چطور با افرادی که با آن‌ها تفاوت دارند زندگی، بازی یا کار کنند.»
گاهی‌ اوقات کودک با رفتارهایی از دیگران مواجه می‌شود که برای او قابل درک نیست. یا حتی ممکن است ویژگی‌های ظاهری و جسمی بعضی از افراد برای او عجیب به نظر بیاید. شناخت ناکافی کودک از مفهوم تفاوت انسان‌ها، باعث می‌شود او قضاوت نادرستی نسبت به دیگران پیدا کند. ما می‌توانیم با خواندن قصه‌هایی که شخصیت‌های آن ویژگی‌های جسمی و فرهنگ‌های متفاوتی دارند، این مفهوم را به کودک آموزش دهیم. پذیرفتن تفاوت‌ها و یافتن راه‌هایی برای تعامل مناسب با افراد مختلف، منجر به  رشد بلوغ روانی کودک می‌شود.
دختران گل کلاس خانم رفعتی در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ درس آموزه های بهشتی با آیه لایسخر قوم من قوم آشنا شدند و به وسیله نمایش خلاق آموختند که انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند و هیچ گاه نباید همدیگر را مسخره کنند چون باعث رنجش وناراحتی دیگران می شود و خداوند در قرآن کریم در سوره حجرات آیه یازدهم نیز فرمودند که هرگز همدیگر را مسخره نکنید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20