آموزش لیوان وفنجون با گل سفالگری

در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ با نوآموزان عزیز لیوان و فنجون دسته دار درست کردیم و با توجه به خلاقیت نوآموزان هریک به سلیقه خود تزئین کردند.

گل بازي :
در ميان اسباب بازي هاي کودکان هيچ وسيله اي به اندازه گِل و هيچ کاري به اندازه گِل بازي براي کودکان سرگرم کننده و لذت بخش نيست.

گِل بازي يکي از نيازهاي بنيادي و اساسي کودک است. به رغم اينکه والدين به دليل کثيف شدن لباس ها، محدوديت هايي براي اين بازي ايجاد مي کنند ولي کودکان به محض اينکه به خاک و گِل برسند همانند ماهي که بيرون از آب بوده به محض رسيدن به آن زنده شده و شروع به تحرک و فعاليت مي کند.

کودکان از گِل بازي لذت فراواني مي برند و از نظر روحي و رواني ارضا مي شوند و با قوه ابتکار و خلاقيت خويش چيزهاي نو مي سازند و مي توانند به تصورات و تخيلات خويش جامه عمل پوشيده و آن را به شکل مجسم در آورند.

کودکان به هنگام اين بازي نتيجه اعمال خود را که باعث بالا بردن اعتماد به نفس مي گردد، مشاهده مي کنند، فکر مي کنند، تصميم مي گيرند و با به کارگيري قوه تخيل و تصور چيزي خلق مي کنند و با رضايت خاطر درباره آنچه که ساخته اند سخن مي گويند و بر روي آن اسم می گذارند.

به همين دليل امروزه بازي با گِل رُس در آموزش خردسالان از اهميت خاصي برخوردار است. گِل رس نرم و قابل انعطاف است، با دست هاي کودک به راحتي شکل مي گيرد، شکل دادن به آن کاملاً در اختيار کودک قرار دارد و هر طوري که خواسته باشد می تواند به آن شکل بدهد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20