نقاشی خانواده با استفاده از دست کودکان

در تاریخ 27 بهمن ماه ۱۴۰۱ نقاشی خلاقانه که ابزار کشیدن آن ،تنها دست خودشان بود این نقاشی هر انگشتش اعضای خانواده بود و یک خانواده را تشکیل داد؛ طرح دیگر آن هم یک پرنده بود که اعضای خانواده بر روی آن پرنده سوار شده بودند.

منظور از نقاشی با دست چیست؟
فرق ندارد بهترین دفتر نقاشی را خریده باشید یا یک دفتر یا برگه معمولی داشته باشید. زیبایی و جذابیت نقاشی ها در گرو ایده‌های تازه است. اگر شکل دست خود را از نوک انگشتان تا ساعد در نظر بگیریم، می‌بینیم اجزای گوناگونی دارد.قسمت کف دست تا انگشتان پهن است. ساعد دست نیز شکلی ستون مانند دارد. مشت کردن و باز کردن انگشتان دست به ما اَشکال دیگری می‌دهد. همچنین می‌توانیم به دست و انگشتان حالت‌های متنوع دیگری بدهیم. مثلا بعضی انگشتان را جمع کنیم و بعضی دیگر را باز کنیم.

یک نکته‌ی دیگر این است که طرح‌های گوناگونی که حالات مختلف دست به آن‌ها می‌دهد، در ذهن هریک می‌تواند تداعی کننده‌ی یک تصویر باشد. یعنی ایده نقاشی با دست در بچه‌ها می‌تواند متفاوت باشد.
بنابراین آن‌ها می‌توانند با تبدیل الگوی کشیده شده از دست به طرح مورد نظرشان، هم تخیل خود را تقویت کنند و هم درونیات خود را ابراز نمایند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 1/20