10 مورد مهم که باید در مورد فوندانت بدانید

فوندانت یک خمیر ضخیم است که از آب و قند ساخته شده است. فوندانت ها اغلب رنگی و طعم دار هستند. به طور معمول برای یک کیک مجلل تهیه می شود. ما در این مقاله موارد مهمی که شما باید در تهیه خمیر بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم پس با ما همراه باشید

آب + خمیر فوندانت

یکی از مهم ترین چیزهایی که در مورد فوندانت باید بدانید این است که فوندانت و آب تحت هیچ شرایطی ترکیب نمی شود. حتی یک قطره کوچک آب هم می تواند ایراداتی روی سطح صاف فوندانت ایجاد کند. همچنین برای اطمینان بیشتر در اینباره، هرگز انگشتان دست خود را در هنگام کار با فوندانت مرطوب نکنید. اگر شما متوجه برخی ضعف ها و یا اشکالات روی خمیر فوندانت شدید، آن را روی پایه چرخشی قرار دهید و انگشتان خود را چرب کنید و روی خمیر بکشید تا عیوب آن برطرف شود. خوب است بدانید از آب فقط برای چسباندن قطعات روی سطح خمیر فوندانت استفاده می شود.

در کجا کار با خمیر فوندانت را شروع کنیم؟

در حالی که روی خمیر فوندانت برای کیک کار می کنید، توجه داشته باشید در یک اتاق خشک و نسبتا سرد باشید. اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت محیط کارتان قابل کنترل باشد. باید از اتاقی که در آن درجه حرارت خیلی بالاست دور بماند. همچنین خمیر فوندانت به رطوبت در هوا بسیار حساس است. گرما و رطوبت بیش از حد می تواند باعث آسیب رساندن به خمیر، ذوب شدن و ریخته شدن آن شود.

آب و هوای گرمسیری

اگر شما در آب و هوای گرم و یا گرمسیری زندگی می کنید، هنوز هم می توانید با فوندانت کار کنید. اما با این حال، باید اقدامات احتیاطی لازم را اتخاذ نمایید. به عنوان مثال، یک رطوبت گیر یا یک تهویه مطبوع کوچک تهیه و نصب کنید. البته اگر فضایی که در آن در حال کار هستید، رطوبت و گرمای بیش از حد دارد، نیاز به تهویه دارید.

خمیر فوندانت را دور از نور نگه داری کنید

این موضوع شامل نور مستقیم و نور از لامپ های LED می شود. خمیر فوندانت اگر در معرض نور قرار گیرد، رنگ فوندانت محو و یا بسیار کم رنگ می شود. سعی کنید برای حفظ رنگ فوندانت، آن را در یک محیط تاریک نگه داری کنید. هنگامی که کیک آماده ارائه است، اطمینان حاصل کنید که آن را در یک محیط دور از نور مستقیم قرار داده اید.

آماده سازی کارگاه خود به درستی

قبل از تهیه خمیر فوندانت، ابتدا اطمینان حاصل شود که فضای کاری خشک و تمیز است. برای سطح میز کار با فوندانت استیل ضد زنگ ترجیح داده می شود. اما هر سطح صاف و محکم دیگری نیز قابل استفاده است. برای جلوگیری از چسبیدن خمیر بر روی سطح قبل از رول کردن با وردنه، سطح را با کمی پودر قند و یا آرد ذرت بپوشانید و قبل از دست زدن به رنگ ها اول اطمینان حاصل کنید که دستان خود را شسته و خشک کرده باشید. این باعث جلوگیری از بوجود آمدن هر لکه ای روی خمیر فوندانت می شود.

استفاده از تزئینات برای اصلاح مشکلات

اگر شما به طور تصادفی مشاهده کردید که روی سطح فوندانت ترک ها و یا سوراخ هایی وجود دارد، اصلاً نگران نباشید به راحتی با کمک وسایل تزیین کیک، روی ترک ها و سوراخ ها را بپوشانید.برای نرم کردن خمیر فوندانت قبل از اینکه آن را رول کنید (غلت بدهید) ، اگر دیدید که مقداری سفت و سخت شده است کافی است برای یک لحظه کوتاه تقریباً ده ثانیه آن را در ماکروویو قرار دهید. نباید بیش از حد در ماکروویو بماند زیرا باعث ذوب شدن آن می شود. اگر احساس کردید که مقداری خشک است می توانید مقدار کمی کره به آن اضافه کنید. اگر احساس می کنید که چسبناک شده پس لازم است مقداری پودر شکر و یا پودر ذرت به آن اضافه کنید. اگر ذرات ذرت در خمیر فوندانت مشاهده شد، نگران نباشید با قلمو و یا یک برس نرم ذرات را جدا کنید.یخچال هرگز، دور از رطوبت باشدبعضی از آشپز ها و یا قنادها معتقدند فوندانت را در یخچال باید نگه داری کرد. ما این کار را توصیه نمی کنیم. دلیل این است که فوندانت رطوبت را جذب می کند و در یخچال یکباره نرم می شود و تبدیل به مایع می شود و در معنای واقعی کلمه ذوب می شود.

خمیر فوندانت را در جای خنک نگه دارید

به جای اینکه فوندانت را در یخچال قرار دهید، آن را در محیط خشک و خنک نگه داری کنید. شما حتی می توانید کیک فوندانت کشی شده را برای مدت روز در فضای اتاقی خنک نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه باقی مانده ی فوندانتی را که استفاده نمیکنید را در بسته بندی پلاستیکی یا کیسه ای مهر و موم شده، قرار می دهید. این کار از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

تمرین کامل برای کار با خمیر فوندانت

اگر شما نیاز به تمرین دارید، سعی کنید این کار را روی یک کیک چندین بار انجام دهید. این به شما کمک می کند اصول اولیه را بیاموزید. هنگامی که شما به اندازه کافی تمرین کردید می توانید شکل های پیچیده تر نیز درست کنید.روز در فضای اتاقی خنک نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه باقی مانده ی فوندانتی را که استفاده نمیکنید را در بسته بندی پلاستیکی یا کیسه ای مهر و موم شده، قرار می دهید. این کار از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

تمرین کامل برای کار با خمیر فوندانت

اگر شما نیاز به تمرین دارید، سعی کنید این کار را روی یک کیک چندین بار انجام دهید. این به شما کمک می کند اصول اولیه را بیاموزید. هنگامی که شما به اندازه کافی تمرین کردید می توانید شکل های پیچیده تر نیز درست کنید.

فوندانت چیست؟!
فوندانت یک خمیر ضخیم است که از آب و قند ساخته شده است. فوندانت ها اغلب رنگی و طعم دار هستند. در این مطلب تمام نکات مهم در مورد فوندانت توضیح داده شده است.

از فوندانت برای چه کاری استفاده می شود؟
کاربرد اصلی خمیر فوندانت برای تزیین و دکور کیک است. با فوندانت می توان زیباترین و مدرن ترین دکورها را بر روی کیک پیاده کرد.

گردآورنده : سرکار خانم ابریشمی (سرکار خانم ابریشمی )

تایید کننده : سرکار خانم هامونی (مدیریت آموزشگاه )

منبع : سایت کیک و شیرینی ایرانی

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20